Życzenia dla Airport Lublin i dla nas – pasażerów na 2013 rok

 AKTUALNOŚCI  Możliwość komentowania Życzenia dla Airport Lublin i dla nas – pasażerów na 2013 rok została wyłączona
gru 302012
 

Niebawem z Airport Lublin powitamy Nowy Rok. Przed personelem lotniska odpowiedzialna praca zapewniająca bezpieczne starty i lądowania samolotów, starania władz airportu o nowe linie operujące ze Świdnika i nasze pasażerów nadzieje na nowe kierunki lotów. Kierunki, których upatrujemy także w zwiększeniu siatki połączeń przez obecnych przewoźników: Wizz Aira i Ryanaira. Zebraliśmy razem te wszystkie nadzieje, które w formie życzeń na 2013 rok – w naszym mniemaniu podzielą, zarówno władze lubelskiego lotniska, jak też jego obecni i przyszli pasażerowie.

Życzymy, więc większej liczby linii latających z Airport Lublin i większej siatki połączeń. To korzyść, zarówno dla finansów lotniska w Świdniku, jak też wszystkich chcących stąd latać do Włoch, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Grecji, Irlandii i wielu innych krajów. To także szansa przy dużej liczbie przewoźników na większą konkurencję i tańsze dla nas pasażerów bilety lotnicze.

chcemy więcej lotów z Lublina

Wszystkim zainteresowanym życzymy też szybkiego uruchomienia lotów krajowych. Lotnicze połączenia z lotniska w Świdniku z Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Poznaniem, Szczecinem, czy Gdańskiem – na pewno będą cieszyły się dużą popularnością, niwelując wielogodzinne podróże autobusowe lub kolejowe.

Władzom lotniska i włodarzom miasta życzymy szybkiego uporania się z problemami komunikacyjnymi na trasie Lublin – lotnisko w Świdniku. A więc rychłego uruchomienia połączeń autobusowych na tym odcinku, co wespół z dopasowanymi kursami szynobusu zapewni dogodną komunikację z Lublinem.

Wykonawcom głównej drogi dojazdowej do portu życzymy szybkiego jej ukończenia.

Dla wszystkich obecnych i przyszłych pasażerów, czytelników naszego bloga, pracowników świdnickiego lotniska i jego decydentów, życzymy wszelkiej pomyślności w nowym 2013 roku, aby obfitował on w szczęście, zdrowie, sukcesy prywatne i zawodowe.

Lotów wysokich i linii wszelakich
Bezpiecznych lądowań i startów
Wymarzonych kierunków – nie byle jakich,
do których dopłacać nie warto.
(a może by tak uruchomić też cargo?)
Pasażerów bez liku, samolotów zatrzęsienie
Tanich przelotów po Europie
Oby spełniło się to marzenie
Tobie emigrancie, podróżniku, „chłopie”.

Lotnisko w Świdniku – 10 dni lotów już za nami

 AKTUALNOŚCI  Możliwość komentowania Lotnisko w Świdniku – 10 dni lotów już za nami została wyłączona
gru 272012
 
Lotnisko Lublin 10 dni funkcjonowania

Wczoraj minął już dziesiąty dzień funkcjonowania Lotniska Lublin w Świdniku. Emocje związane z jego oficjalnym otwarciem, pierwsze starty i lądowania samolotów, pierwsze przyloty i odloty podróżnych przechodzą powoli do historii. Jak donosi czwartkowe wydanie Kuriera Lubelskiego, personel lotniska w pierwszym tygodniu jego działalności obsłużył około 3600 pasażerów, głównie linii Ryanair i Wizz Air podróżujących na trasie: Lotnisko w Świdniku – Londyn Luton i Stansted a także Dublin i Oslo Sandefjord Torp. W tym czasie odbyło się 26 startów i lądowań maszyn wymienionych powyżej przewoźników. Średnie obłożenie w samolotach rejsowych wyniosło 150 osób, co wydaje się sporą liczbą zważywszy na fakt, iż airbusy i boeingi latające ze świdnickiego lotniska mogą zabrać na swe pokłady po około 180 pasażerów. Dużej frekwencji sprzyjał też, na pewno okres świąt. Lotnisko w Świdniku gościło w tym czasie także pierwszą powietrzną taksówkę – Cesnę Citation Munstang firmy Flyjet, która przyleciała do Świdnika z Wrocławia. Władze lotniska wiążą z obsługą również tego typu maszyn duże nadzieje. Ich obsługa to dodatkowe fundusze dla świdnickiego airportu.

Pierwsze powietrzne taxi na lubelskim lotnisku

zrzut ekranu z artykułu o lubelskim lotnisku w Dzienniku Wschodnim

Problemy z komunikacją na trasie: lotnisko w Świdniku – Lublin
Pierwsze dni funkcjonowania lotniska zweryfikowały także możliwości komunikacyjne dla pasażerów – połączenia świdnickiego airportu z Lublinem. Okazuje się, iż szynobus będący chlubą władz portu i jedynym takim rozwiązaniem komunikacyjnym w skali kraju, nie jest w stanie sprostać potrzebom podróżnych. Problem tkwi w niedopasowaniu części godzin jego rozkładu jazdy do czasu przylotu i odlotu samolotów. Problem narasta, gdy zdarza się opóźnienie w lądowaniu któregoś z przewoźników i podróżni nie mają czym dojechać do Lublina. Sytuację polepszyłyby na pewno kursujące z lotniska busy lub autobusy lubelskiej komunikacji miejskiej. Niestety z żadnym z tych przewoźników władze airportu nie podpisały, jak do tej pory umów. Jak tłumaczy rzecznik Airport Lublin S.A. przetarg na przewozy na tej trasie jest już przygotowywany. W tej sytuacji podróżni muszą ratować się zamówieniem taksówki, której koszt wynosi około 50 – 60 złotych.
 
Artykuł przygotowano na podstawie informacji prasowych.