gru 272012
 
Lotnisko Lublin 10 dni funkcjonowania

Wczoraj minął już dziesiąty dzień funkcjonowania Lotniska Lublin w Świdniku. Emocje związane z jego oficjalnym otwarciem, pierwsze starty i lądowania samolotów, pierwsze przyloty i odloty podróżnych przechodzą powoli do historii. Jak donosi czwartkowe wydanie Kuriera Lubelskiego, personel lotniska w pierwszym tygodniu jego działalności obsłużył około 3600 pasażerów, głównie linii Ryanair i Wizz Air podróżujących na trasie: Lotnisko w Świdniku – Londyn Luton i Stansted a także Dublin i Oslo Sandefjord Torp. W tym czasie odbyło się 26 startów i lądowań maszyn wymienionych powyżej przewoźników. Średnie obłożenie w samolotach rejsowych wyniosło 150 osób, co wydaje się sporą liczbą zważywszy na fakt, iż airbusy i boeingi latające ze świdnickiego lotniska mogą zabrać na swe pokłady po około 180 pasażerów. Dużej frekwencji sprzyjał też, na pewno okres świąt. Lotnisko w Świdniku gościło w tym czasie także pierwszą powietrzną taksówkę – Cesnę Citation Munstang firmy Flyjet, która przyleciała do Świdnika z Wrocławia. Władze lotniska wiążą z obsługą również tego typu maszyn duże nadzieje. Ich obsługa to dodatkowe fundusze dla świdnickiego airportu.

Pierwsze powietrzne taxi na lubelskim lotnisku

zrzut ekranu z artykułu o lubelskim lotnisku w Dzienniku Wschodnim

Problemy z komunikacją na trasie: lotnisko w Świdniku – Lublin
Pierwsze dni funkcjonowania lotniska zweryfikowały także możliwości komunikacyjne dla pasażerów – połączenia świdnickiego airportu z Lublinem. Okazuje się, iż szynobus będący chlubą władz portu i jedynym takim rozwiązaniem komunikacyjnym w skali kraju, nie jest w stanie sprostać potrzebom podróżnych. Problem tkwi w niedopasowaniu części godzin jego rozkładu jazdy do czasu przylotu i odlotu samolotów. Problem narasta, gdy zdarza się opóźnienie w lądowaniu któregoś z przewoźników i podróżni nie mają czym dojechać do Lublina. Sytuację polepszyłyby na pewno kursujące z lotniska busy lub autobusy lubelskiej komunikacji miejskiej. Niestety z żadnym z tych przewoźników władze airportu nie podpisały, jak do tej pory umów. Jak tłumaczy rzecznik Airport Lublin S.A. przetarg na przewozy na tej trasie jest już przygotowywany. W tej sytuacji podróżni muszą ratować się zamówieniem taksówki, której koszt wynosi około 50 – 60 złotych.
 
Artykuł przygotowano na podstawie informacji prasowych.

Podobne wpisy: