Zgodnie z ubiegłotygodniowymi zapowiedziami prezesa irlandzkiej linii, Ryanair rozpoczął wprowadzanie zmian, które dla pasażerów mają oznaczać lepsze warunki rezerwacji i przelotów. Beneficjentami korzyści z powyższych zapowiedzi będą także pasażerowie latający tą linią, dla których Lotnisko Lublin będzie portem początkowym lub docelowym podróży.
Zapowiadane i już po części realizowane zmiany przedstawiają się następująco:
Likwidacja kodów captcha
Od 30 października możemy wyszukiwać loty Ryanaira na jego firmowej stronie internetowej bez uciążliwego wpisywania kodów captcha. Obostrzenie to było szczególnie irytujące w przypadku wyszukiwania lotów na różne terminy i przy dłuższym poszukiwaniu najlepszych cen. System, co pewien czas przerywał wyszukiwanie dogodnych dat podróży, domagając się wpisania odpowiedniego kodu, co przy niewyraźnej czcionce lub haśle, nie zawsze było możliwe i szybkie. Na obecną chwilę wymóg ten został przez linię Ryanair definitywnie zniesiony. Po wpisaniu interesujących nas terminów przelotów, jesteśmy od razu przenoszeni na stronę wyników bez konieczności wpisywania jakiegokolwiek kodu. Duży plus dla Ryanaira
Bezpłatne korekty dokonanych rezerwacji
Od 1 listopada możemy też przeprowadzać bezpłatnie korekty w dokonanej rezerwacji biletów. Jeśli popełniliśmy błąd w pisowni lub chcemy zmienić kierunek lotu, mamy na to 24 godziny od momentu dokonania rezerwacji. Dodatkowy warunek do spełnienia: rezerwacja i ewentualne korekty muszą być dokonane na firmowej stronie internetowej przewoźnika.
„Ciche loty”
1 listopada jest także dniem, w którym Ryanair wprowadza, tak zwane „ciche loty”. Oznacza to brak (za wyjątkiem niezbędnych i dotyczących bezpieczeństwa) głośnikowych ogłoszeń na pokładzie, szczególnie „tak lubianych” przez pasażerów ogłoszeń reklamowych. Nie będą one emitowane w godzinach od 21 do 8-ej rano. W ciągu dnia powrócą „ku uciesze” latających pasażerów. Przewoźnik w nocnych godzinach wymienionych powyżej, przygasi także światła na pokładach samolotów, aby umożliwić większy komfort podróży.
Rezerwacja poprzez 5 kliknięć
30 listopada: usprawnienie funkcji rezerwacyjnych na stronie internetowej. Proces rezerwacji biletu lotniczego ma być ograniczony do 5 kliknięć, zamiast 17-tu, funkcjonujących obecnie. Dodatkowe usprawnienia, które mają pomóc w efektywnym znajdowaniu najniższych cen biletów na każdej trasie. Jesteśmy ciekawi – czekamy…
Drugi, bezpłatny bagaż podręczny
Od 1 grudnia można będzie zabrać bezpłatnie na pokład samolotu drugi bagaż podręczny. Warunek: free of charge odnośnie tego bagażu będzie możliwy, o ile jego wymiary nie przekroczą 35x20x20 cm, co odpowiada wielkości małej, damskiej torebki lub drobnemu pakunkowi z zakupami zrobionymi, na przykład w strefie wolnocłowej.
Tańszy wydruk karty pokładowej
1 grudnia, to także data i początek okresu redukcji opłat za wydrukowanie karty pokładowej na lotnisku. Ta opłata dla zapominalskich wynosić będzie od tego dnia 71 złotych. Jej obecna wysokość, to 70 euro, czyli ponad 280 złotych. Niezmienną pozostaje opłata za brak odprawy online. Pasażerowie, którzy nie odprawili się przez Internet, zobowiązani będą do uiszczenia opłaty na lotnisku w wysokości 332,50 złotych.
My Ryanair
Końcowe dni grudnia: urealnienie funkcjonalności „My Ryanair”, dzięki której można będzie wprowadzić swoje dane osobowe „zasysane” później automatycznie przez system do formularza rezerwacyjnego. Oszczędzi to znacznie czas potrzebny na dokonanie rezerwacji osobom zarejestrowanym w systemie.
Tańszy bagaż wykupiony na lotnisku
Od 5 stycznie Ryanair obniży opłaty za bagaż wykupiony na lotnisku. Nowa cena, to 142,50 PLN. W przypadku bagażu podręcznego, jego opłaty na lotnisku zmniejszą się z 285 złotych na 237,50 PLN.
Mobilne karty pokładowe
Koniec lutego 2014. Ryanair planuje wprowadzenie mobilnych kart pokładowych, dzięki którym otrzymamy możliwość wyboru: wydruku lub pobrania karty pokładowej ze swego smartfona.
Share the Fare
Koniec marca – uruchomienie opcji „Share the Fare”, pomagającej w znajdowaniu tanich biletów lotniczych przewoźnika i udostępnianiu informacji o nich na portalach społecznościowych.
Fare Finder
Koniec kwietnia – uruchomienie bardzo ciekawie zapowiadającej się funkcji „Fare Finder”. Umożliwiać będzie ona sprawdzanie cen biletów w określonych przedziałach kwotowych. Wybór konkretnej ceny na wybranej trasie, skutkować będzie wskazaniem przez system możliwych terminów podróży, dla których te ceny obowiązują.
Nowa aplikacja Ryana na smartfony i tablety
Maj: uruchomienie nowej aplikacji mobilnej na wszystkie tablety i smartfony.
Wprowadzone już i planowane do realizacji zmiany, to jak podaje Ryanair na swojej stronie, efekt złożonych wniosków i propozycji pasażerów. Uruchomiony 15 października formularz do przesyłania wniosków usprawniających obsługę pasażerską – „Powiedz Michaelowi” – w wyjątkowo krótkim czasie sprawdza się w postaci już realizowanych postulatów. Można domniemywać, że jest to też planowana o wiele wcześniej własna i wdrażana w życie inicjatywa irlandzkiej linii, mająca na celu zmianę wizerunku na bardziej przyjazny dla pasażerów. Oby się to ziściło i obyśmy mieli, jak najwięcej powodów do chwalenia Ryanaira za jego poziom obsługi i tanie bilety lotnicze.